BVL label

OBS De Blaak speelt op ‘SEEF’ en is daarom in het bezit van het Brabants Verkeersveiligheid Label (BVL). Om in het bezit te komen van dit label, moet de school aan diverse criteria voldoen die de verkeersveiligheid van de (leerlingen van de) school bevorderen.
De criteria hebben onder andere betrekking op de veiligheid van de schoolomgeving en de verkeerseducatie op school (zowel theoretisch als praktisch).

Zo krijgen alle kinderen verkeersles op basis van een door de VVN ontwikkelde lesmethode, organiseren wij jaarlijks het theoretisch en praktisch verkeersexamen voor groep 7, komt de ANWB eens in de twee jaar op school voor een schoolbrede verkeersactiviteit en hebben wij regelmatig overleg met gemeente en politie over de verkeersveiligheid van de schoolomgeving. Al deze activiteiten worden georganiseerd en begeleid door de verkeerswerkgroep, waarin een leerkracht en één of meerdere ouders zitting hebben.

Elke twee jaar wordt de school op deze punten beoordeeld en wordt gekeken of we nog steeds in aanmerkingen komen voor het BVL-label. In ruil daarvoor mag de school gebruik maken van het provinciale BVL-steunpunt. Het bordje met het beeldmerk ‘Seef de Zebra’ naast de personeelskamer van onze school laat zien dat wij ons inzetten voor verkeerseducatie en verkeersveiligheid rond de school.